18 Kasım 2010 Perşembe

Listeler

Biz kadınlar dergilerde, internet sayfalarında verilen öğütlere uyan nadide yaratıklarız. Dergilerdeki testleri yapar, Google’da yazıyorsa her şeye inanır ve yazılı olarak aldığımız bilgilere göre hayatımızı yeniden düzenleriz. Çoğusu “amma da tavsiye de bulundun, bu mu yani, bunu ebem de biliyor” dedirtecek ve aslında hiçbir çözüm önerisi sunmayan saçma tavsiyeleri okur dururuz. Erkeğinizi elde tutmanın, gargrobunuzu düzenlemenizin, kariyerinizi iyileştirmenin vb. 10-20-40 yolu gibi başlıklar en çok okuduğumuz şeylerin başında gelir. Aralık ya da Ocak aylarında bu tip tavsiye yazılarında mutlaka yeni yıldan ne bekliyorsun listesi veya yapmayı hedeflediğiniz şeyler listesi benzeri bir şey yapmanız tavsiye edilir. Türkler olarak bir işe başlarken iyi ama devam ederken berbat olduğumuz için liste yapan birkaç salaktan biri olarak genelde listeyi yapar ama sonra asla bakmazdım. Aslında ben ajandayı da böyle kullanırım, her yıl ajanda alır, doğum günleri ve özel günleri not eder, önemli işleri hatta 6 ay sonra gidilmesi gereken doktor randevusunu bile yazar ama sonra ajandaya bakmayı unuturum. Bu sebeple bana ajandayı hatırlatmak için ayrı bir küçük ajanda almışlığım bile vardır. Neyse geçenlerde eski listelerimden birini yine eski bir ajandamı karıştırırken buldum. Henüz 6 aylık evli, çocuksuz olduğum günlerde yaptığım bu listedeki major şeyleri bugün başarmış olduğumu görünce hayretlere gark oldum. 5 yıl önce yaptığım listede yeni bir dil öğrenmek, MBA ve doktora yapmak, ev sahibi olmak gibi şeyler var. Bu süre içinde İspanyol’ca öğrendiğim, MBA’imi bitirip doktoramda tez aşamasına geldiğim üstelik bu arada bir çocuk doğurup 3,5 yaşına getirdiğim düşünülecek olursa fena bir iş çıkarmamıştım. Ailemin evinden taşınıp bir ev satın almamız eşimin para kazanması ile olduysa da kaba inşaat durumundaki evin seramiğinden biblosuna, msuluğundan perdesine kadar uğraşarak az emek harcamadığımı da ekledim ve kendime kocaman bir aferin dedim. Gerçi listede kilo vermek gibi şeyler de vardı ve çocuk sahibi olmak maddesi ile çeliştiğini (en azından benim bünyemde) bilmiyordum ve hala başarılamamışlar kısmında duruyor. Nitekim bir bestseller yazma hedefim de halen başarılamamışlar hanesinde. Ancak gerçekten önemli şeyleri yapmıştım. Bu durumda ya listem kolay ulaşılabilir hedeflerden oluşuyordu ya o kadar uzun zaman geçmişti ki hedef koyup azmetmeden bunlar kendiliğinden olmuştu ya da ben gerçekten istediğim şeyleri yapmıştım. Sonuncuya inanmayı tercih ederim. Hemen kağıt kalem alıp yeni bir liste yapmaya karar verdim. Daha öncekinden kalanları da yeni listenin başına koydum. Birinci madde şöyle “Acilen kilo ver!”

Hiç yorum yok: